Hanoch Piven: una altra manera d'entendre l'art

Fins ara no m'havia fixat que l'arbre que tinc davant la finestra de la meva habitació cada cop és més groguenc. Ja us ben asseguro que fa cosa de pocs dies que ha canviat de colors! Si és que no m'estranya, ja que aquesta tardor ha patit una bona dosi de canvis metereològics, oi? Un exemple clar d'aquests oscil·lacions tèrmiques el tenim amb la mà de refredats, mals de coll i grips que s'estan "escampant". Solució: saber quan cal abrigar-nos i quan toca destapar-nos, la combinació perfecte! 

Faci fred, faci calor, el què cal és somriure!
Il·lustració de 夏意识

Ahir, mentre em recuperava d'un fort esternut (Axíiiis!),vaig veure que tenia un nou mail a la meva bústia de correu. M'ha semblat que seria bo donar a conèixer la proposta, ja que la trobo força interessant! Aquest és el missatge: Des del equipo d' "Aulas Creativas" t'animem a participar en el taller creatiu per a professors que realitzarà l'artista Hanoch Piven, el pròxim 4 de desembre a Barcelona de 18 a 20h

Pàgina personal de Hanoch Piven 

Sabeu qui és Hanoch Piven? Perquè us en feu una idea, us en faig cinc cèntims. Hanoch és un il·lustrador israelí que va néixer a Uruguai. Les seves obres es basen amb la utilització d'objectes quotidians, formant d'aquesta manera collages creatius, originals i descriptius. Ha publicat al voltant de 5 llibres per a nens i actualment es dedica a realitzar tallers creatius a diversos països. Si en voleu saber més podeu llegir l'entrevista que va fer la Revista Digital a Hanoch Piven. A continuació, podeu observar algunes de les seves il·lustracions:


No hi ha cap mena de dubte que els resultats d'aquesta tècnica artística són meravellosos. A més d'això, estic segur que és una activitat fantàstica per treballar amb els nostres nens i nenes. Per fer-vos una idea dels tallers creatius que es porten a terme, aquí teniu un vídeo realitzat a l'Escola Nausica amb els alumnes de 6é de Primària.


Anàlisi de les obres realitzades: 
  • He posat un moneder als ulls perquè els meus ulls són bastant grans. També he posat un clau, perquè hi ha gent que diu que estic una mica boja.
  • He posat mistos al cabell, perquè signifiquen idees lluminoses. 
  • He posat una cara somrient perquè sempre estic molt feliç, un objecte que fa por perquè m'agrada ser dolent...
  • He posat una lupa al meu ull perquè sóc molt observador i un dau perquè no sempre tinc la sort que desitjo.  
Conculsions de l'activitat:  
  • Hem descobert moltes coses que no coneixíem de les altres persones. 
  • Encara que no siguem hàbils o ingeniosos totes les obres surten bé, totes tenen coses a dir.
  • Lo importante de estar en un sitio con mentes poco definidas es que nos conduce a la libertad de elegir cómo queremos hacer las cosas. (Hanoch Piven).
  • Cuando no tenemos normas claras, las respuestas las tiene cada uno dentro y no hay otra que oir la vocecita que tenemos dentro que nos dice que es lo que tenemos que hacer. (Hanoch Piven). 
  • Cada uno escucho su voz y por eso cada uno creo un trabajo diferente. (Hanoch Piven).

Què us ha agradat? Doncs, si voleu podeu participar al Taller creatiu per a professors que es relitzarà el proxim 4 de Desembre a Rosa Sensat (Av.de les Drassanes, 3 08001. Barcelona) de 18 a 20h.

Comentaris

Fer de Mestres ha dit…
Sempre m'ha semblat molt divertida i propera als infants la tècnica de Hanoch Piven.
Què bé d'ho passarà la gent que pugui assistir al taller!
Un comiat creatiu: un petó de collage, una abraçada encolada o un somriure acolorit? ;)
Ana Martínez ha dit…
¡Qué original! Me gusta! Un saludo.
Magda ha dit…
M'encanta el treball de Hanoch Piven i com bé diu la Carme és una tècnica molt propera als infants.
El taller segur que estarà la mar de bé i la gent que hi vagi segur que disfrutarà moltíssim.
Petonets ben creatius !!!!
Joel Artigas ha dit…
@Carme Sí, estic segur que s'ho passarn magnífic. Jo segurament no hi podré ser... Llàstima! :) Emmm, avui em quedaré amb el somriure acolorit. Muakkk! :)
Joel Artigas ha dit…
@Ana Qué bien!!!! Es genial, eh? Besos.
Joel Artigas ha dit…
@Magda Jo crec que és una tècnica fantàstica per realitzar amb els infants, trobo que en poden aprendre moltíssim! Petonets ben grans.